06 January 2013

Seronok Jadi Blogger?

Assalamualaikum. Jumpa lagi kita petang ni :) Ai hari ni macam tak sibuk je (memang pun, sebab melangut kat Penulisan2u dari pagi).

Tadi pergi buat sesi berjalan sana sini kat blog orang lain. Ai suka tengok blog orang. Bila tengok blog orang lain, Ai rasa ;
Cantiknya
Comelnya
Smartnya
Tapi, bila tengok blog sendiri rasa macam nak tertonggek-tonggek buang je blog ni. Tapi tak sampai hati. Ai tau setiap blogger mesti ada sebab kenapa nak ada blog. Antara sebab yang Ai tau ;

1. Popular
Ada yang daripada kalangan ni, nak buat blogger sebab nak popular. Lepas tu, mulalah buat entri yang panas-panas sebab nak popular. Rasa-rasa Ai nak buat macam tu juga, tapi tak pandai lah. 

2. Kawan
Ada juga yang blogging nih sebab nak cari kawan. Nak cari kawan mudah je, salah satunya dengan cara blog. Seronok agaknya, bila tulis-tulis ni ada orang bagi respon kemudian jadi kawan.

3. Luah perasaan
Rasanya Ai kategori ni kot. Tengok nama blog Ai pun dah tau. Ai suka tulis apa yang jadi kat diri Ai, itu sebab Ai ada blog. Kalau dulu mungkin Ai kategori 1 dengan 2 tapi sekarang kategori yang inilah kot.

4. Karya
Ini kategori yang Ai paling suka sebab dapat baca karya orang lain kan. Setengah orang, mereka gunakan blog sebagai perantaraan untuk hobi mereka ni. Jadi mereka kongsikan hobi mereka untuk tatapan orang lain.

Jadi rasa-rasa anda kat kategori mana ya?

Pesan Nota Mata : Blog dah bertukar-tukar entah orang kenal atau tak :)

0 pembaca:

Post a Comment