12 November 2012

Pemegang Tiket Kereta Api?

Assalamualaikum. Hari ni gades sedih, jadi nak bagi ulasan novel tu, malam sikit kot. Serius sedih tahap anak lipan beranak sepuluh. Orang kata, Allah bagi hujan sebab nak bagi kita pelangi lepas tu. Gades tunggu pelangi tu muncul. Orang kata lagi, Allah bagi kita jumpa dengan orang yang salah dulu, baru bagi jumpa dengan orang yang betul. Orang kata lagi sekali, Allah bagi kita jumpa dengan seseorang tu sama ada hendak belajar daripadanya atau hidup bersamanya.

Oleh itu, biarlah gades sombong sebab takut nak sama-sama tabur janji. Takut, gades ni tepuk sebelah tangan. Pengalaman menjadikan kita dewasa tapi pengalaman menjadikan gades sombong. Dah lali, dengar orang kata macam tu, tapi tak apa kot sebab nak lindung diri.

Oleh itu, saya tunggu pemegang tiket itu dengan sabar sambil saya tengok kdrama, kamen rider, jdrama, anime dan sebagainya. Bila dah sampai, kita naik kereta api sama-sama. Maka, pemegang tiket saya, jangan bagi harapan palsu pada orang lain sebab mesti awak taknak tengok saya diberi harapan palsu oleh pemegang tiket lain kan?

Sampai Jumpa Lagi

0 pembaca:

Post a Comment