10 November 2012

Projek Memikat Suami

Assalamualaikum~ Kali ni, gades nak buat ulasan mengenai novel yang agak ehem ehem pembacaan yang berumur 18 tahun ke atas sebenarnya. Oppps tapi bukanlah novel yang berunsur ke**c**an ya.

Sinopsis (Penghargaan kepada laman sesawang Beli Buku Online) :

NAWWAL HUSNA, baru sehari pulang ke tanah air selepas tamat pengajian, dia dikejutkan dengan berita peminangannya. Demi ummi dan babah, Husna bersetuju dengan permintaan itu meskipun dia tahu sangat sukar untuk bersama dengan lelaki yang memang tak sukakan dia.

“Jangan menyesal, little girl. Awak ingat taktik awak tu bagus sangat? Awak nak sangat kahwin dengan saya? Okey, saya akan bagi tahu mama yang saya setuju. Cik Nawwal Husna, awak akan jadi isteri saya. Awak ingat awak dah menang? I promise you, for every day of our married life, you will regret what you have done today.” – Zahrain Alimin

Hidup berumah tangga dilayari berbekalkan nasihat dan petua dari kakak-kakaknya,yang lebih dikenali sebagai Master-ji dan Side-kick.

“Buat apa kalau Puan Sri berkenan, tapi tuan punya badan tidak!” – Nawwal Husna

“Una tak pernah terfikir ke, kalau Puan Sri boleh berkenan kat Una, kenapa Una tak buat anaknya pun berkenan kat Una?” - Najla

Berjayakah Nawwal Husna memikat suaminya si mamat ketul ais beku, Zahrain Alimin? Bolehkah ketul ais beku ini dicairkan?

“Sayang... Abang tak tahu bila abang jatuh cinta dengan sayang, sebab abang sibuk sangat hendak membenci sayang. Benci, benci, benci, tup-tup, in love. Bila jatuhnya pun abang tak tahu,” - Zahrain Alimin

Apabila mereka sudah menemui cinta itu, wujud pula penghalang dek rasa cemburu dan fitnah. Berjayakah mereka mempertahankan rasa cinta yang baru hendak bercambah? Ikuti cabaran dan usaha Nawwal Husna untuk membina rumah tangga bahagia!

Penulis :
Hanina Abdullah

Terbitan :
 Penulisan2u

Harga :
Semananjung RM 21
Sabah / Sarawak RM 24

Ulasan Gades :

Pertama, novel ni tak BOLEH di baca oleh pembaca yang berusia bawah daripada 21 tahun. Kenapa 21 bukan 18? Sebab memang gades rasa yang dah berumur 21 tahun ke atas je yang boleh baca. Patutnya, Penulisan2u perlu letak tanda 21 tahun ke atas. Jom gades ulas mengenai buku ini.

Seorang gadis yang bernama Nawwal lulusan luar negara. Seorang jejaka yang bernama Zahrain seorang yang kaya raya tpikal novel Melayu). Nawwal dikahwinkah dengan Zahrain sebaik sahaja pulang daripada luar negara. Nawwal yang mulanya tidak mahu meneruskan perkahwinan kerana ugutan Zahrain akhirnya, mengalah kerana kasih dan sayang kepada ibu dan ayahnya.

Novel ni, menceritakan bagaimana Nawwal hendak memikat hati Zahrain (tengok tajuk pun tahu). Apa yang menariknya, novel ni, ceritakan satu persatu misi yang Nawwal jalankan sehingga Zahrain terjatuh hati dalam kurang sedarnya. Novel ni, memperkenalkan watak master-ji (kakak Nawwal) yang mendorong Nawwal untuk memikat Zahrain dengan pelbagai cara.

Cara yang pertama, pakaian yang se***. Memang sah! Hamster mana yang nak tolak kuaci! Tapi, malang, rancangan Nawwal masih tidak berjaya. Dia cuba dengan cara lain, mengikat perut si suami dengan masakan-masakannya di samping ada "pencuci mulut". Semakin hari, semakin Zahrain melekat di rumah. jika tidak pulang, rasa serba tak kena.

Namun, karana salah sangka, Atai (kawan baik Nawwal), di tuduh ada hubungan dengan Nawwal. Sehinggakan ada sengketan timbul sampai ke Hong Kong.

Oh~ apakah yang terjadi pada hubungan Nawwal dan Zahrain? Apakah yang dilakukan oleh Atai dan Nawwal? Apakah rancangan master-ji lagi? Siapa yang bersama dengan Zahrain di Hong Kong? 

Hehe, seperti biasa, sila dapatkan satu di kedai berhampiran anda dengan kadar yang segera.

Bintang :
4.5 (21 tahun ke atas dan 18 tahun ke atas yang SUDAH berkahwin)

0 pembaca:

Post a Comment